Tuesday 27 May 2014

Homesick

Apabila emak , 

Bila pagi daa masuk , jam daa bising dari pukul 6 pagi , pelan-pelan aku bangun mengesot , mengulingkan diri dengan selimut tebal , mata tutup , serabai bagi , cepat-cepat pintu dikunci. Tak nak bagi emak masuk nanti dicubit and dibisingkan telinga dengan ceramah pagi yang comel untuk didengar . Hahaha. Sebelum masuk asrama , pukul 6 awal-awal lagi emak daa masuk blik sebab tahu taktik yang akan kunci pintu. Yaa , macam biasa , rutin emak harus dibuat . Kadang-kadang emak pancing aku dengan nasi goreng dia. Disuap nya aku ketika tidur sebab suruh aku bangun . Diminumkan aku milo panas dea. perghhh. Bukan apa , pagi kan. normal laa, malas skit . hahaha.Direnjisnya air sampai basah lencun muka batal tilam semua bila anak dara dea masih malas-malas.


Apabila emak , 

Bila aku lewat untuk bergerak ke sesuatu tempat , aku hanya cakap `alaaa,macam x sempat aje nak makan, alaaa, alaaa, alaaa'.so , then aku yang saje malas manja nie , akan lihat emak bungkuskan makanan dea untuk aku. well, selamba gemble ajaa aku makan dalam train . Peduli hape. Bandar macam mana pun , tetap emak nombor satu. Botol air besar memang kebiasaan emak bebel suruh jadi teman aku . emak cakap , `banyak minum air , nanti muka elok , hidup biar sihat , bla bla bla ' and aku , cuma balas `yea, saya tahuu.yea , nanti saya minum ' . yea , aku gunakan saya untuk emak. comelkan?? 

Apabila emak , 

Apabila aku nak berjalan ke sesuatu tempat , yea , seperti selalu . Harus aku sediakan diri dengan berbagai jawapan .Nanti emak tanya mcam polis. Hahahahaha. semua aku jawab . jangan risau . Kadang-kdang , bila nak kasi dea hilang risau dea , aku akan cakap `jangan risau . Tahulah sayaa. chill okay?? . hahahah. terus , belum sempat emak kata apa-apa, aku capai tangan , peluk cium emak sampai dea lemas and rimas. hahahaha. kadang-kadang , habis muka emak sebab lipstick aku. ayat kebiasaan adalah `emak , akak pergi dulu . bye, assalamualaikum.'

okay , rindu emak. 
tak sabar lagi sebulan nak balik Malaysia. 
Balik Malaysia , terus puasa.  '
Bila puasa , mesti tanya emak ` Emak , maghrib pkul bape arini?? buka apa hari nie emak ?? emak masak apa?? ayah balik pukul brapa??


Bye. 
Salam. 


No comments:

Post a Comment

order or a question??