Thursday 21 August 2014

BICARA KELUH SEPI

Menyilang kaki
lima jari memegang kapur moden
catat buku nota
lihat luar tingkap
titis hujan turun pelan
ku tutup rapat mata
segala rasa bercampur gaul
syukur aku panjatkan

gerak muzik 
mengalun lembut di gendang telinga
kenangan tiba-tiba mengimbau
Ya Allah , 
jadikanlah aku gadis yang kuat
supaya boleh terus berdiri di kaki sendiri lagi
jangan kau alirkan tangis
hati aku Keras
jangan menangis kerna soalan bodoh
aku pandang dengan benci
biar masa dan kuasa
seiring rahmatmu
aku pegangkan
dapat aku lunas dengan penuh gaya 
suatu hari nanti

Ya. 
dongak aku jalan
tidak berpaling kanan kiri
bukan kerna sombong atau penting diri
tapi 
kerna aku cabar diri
untuk buang malu
hal yang paling aku janjikan 
janji pada manusia lain
akan aku tepati
percayalah

Dari jauh
aku doakan dengan cinta
aku aminkan dengan sayang
cuba kejar impian
walaupun aku tahu
raga dan keupayaan membataskan
tapi
semangat tak pernah luntur

satu hal aku titipkan
beranikan diri dengan kenyataan 
walaupun 
pahit
sanggup aku telan
tidak aku mengeluh
kerna 
Tuhan tidak menguji melebihi kemampuanku.



1 comment:

  1. Kakak adibah saya suka baca blog kakak ..sangat puitis :)

    ReplyDelete

order or a question??