Monday 25 August 2014

Lepas yang tak datang

Pernah tak punya rasa rinduuu
rinduu yang teramat tentang perkara lepas
perkara yang selalunya menjadi kebiasaan 
tapi kini tak lagi

menjauh
menyepi 
merahsiakan
rinduuu sehingga mampu titskan air mata
kenang akan orang tersayang
sama ada yang masih elok nafasnya
ataupun
berada tujuh kaki di bawah

saya rinduu
nak bercakap 
ada gelak tawa
usik
dan segala kebiasaan saya mampu hafal

tapi , 
tatala yang jauh mahu didekatkan 
ego muncul
ya allah
kalau rinduu, didoakan
kenapa tak boleh diluahkan??

sakit memendam
dan
sakit menunggu
mungkin kerna bodoh
tiada panjang pukul perkara

ya allah
dekatkan laa sesuatu yang mahu aku jadikan milik
ya allah
rahmati setiap mereka
ada atau tiada
semua nya aku rinduu
sunyi dalam hubungan

ya allah, 
dekatkan lah dea
rindunyaaaa, ya Allah

kalau dulu,
suara itu yang aku inginkan
wajah itu yang ingin aku tatapkan
tapi
lepas tetap lepas
takkan kembali

Al-fatihah

No comments:

Post a Comment

order or a question??